Svalövs kommun

Ambassadörerna redo att visa Svalövs bästa sidor

Under Svalövsmässans andra dag utnämndes sju personer till ambassadörer för Svalövs kommun 2013. De är alla redo att göra sitt för att visa upp Svalöv.

Svalövs kommuns ambassadörer 2013. Från vänster: Fredrik Jönsson, Susanne Jardenback, Mathilda Sunesson, Lars Arvidsson, Bengt Andersson, Alfred Christensson, Lennart Johansson

Svalövs kommuns ambassadörer 2013. Från vänster: Fredrik Jönsson, Susanne Jardenback, Mathilda Sunesson, Lars Arvidsson, Bengt Andersson, Alfred Christensson, Lennart Johansson

I samband med Svalövsmässan är det tradition att utse personer, föreningar och företagare som på olika sätt, i och utanför Svalöv, lyft fram kommunen på ett positivt sätt. Söndagen den 22 september fick sju glada pristagare ta emot utmärkelsen från Birgitta Jönsson (S), kommunstyrelsens ordförande, som överräckte diplom och blommor till publikens applåder.

Vi passade på att ställa lite frågor till några av ambassadörerna.

Hallå där...

Susanne Jardenback, konstnär från Ask och en av årets ambassadörer. Hur känns det?

- Jag är full av glädje och känner mig väldigt hedrad. Jag känner ett stort ansvar för den här utmärkelsen.

Vad är bäst med Svalövs kommun?

- Jag tycker om den lantliga känslan och atmosfären men att jag ändå har närhet till allt jag behöver. Jag tycker att individen syns här.

Hur vill du marknadsföra Svalöv?

- Jag kommer passa på att marknadsföra Svalövs kommun när jag är ute och håller föredrag eller har utställningar.

Hallå där...

Mathilda Sunesson, handbollsspelare och Alfred Christensson, simmare, båda från Svalöv och ambassadörer 2013. Hur känns det?

- Det känns bra och det är en stor ära, säger Mathilda. - Och det känns kul att få pris, tillägger Alfred.

- Att alla känner alla. I Svalöv hälsar alla på en och här finns en gemenskap. Och så är här lugnt.

Hur vill ni marknadsföra Svalöv?

- Jag är ute och spelar många matcher, då marknadsför jag Svalöv, säger Mathilda. - Ja, man pratar gott om Svalöv med de man träffar, instämmer Alfred.

Hallå där...

Fredrik Jönsson från Torrlösa, som är aktiv i föreningslivet. Hur känns det att ha blivit utnämnd till ambassadör för kommunen?

- Det känns bra. Lite oväntat men under motiveringen insåg jag att jag faktiskt varit med och gjort mycket i kommunen. Detta är en hedersutmärkelse.

- Naturen och tryggheten. Och att det finns mycket aktiviteter i den här kommunen.

Hur vill du marknadsföra Svalöv?

- Genom de arrangemang och sammanhang jag är med i. Jag pratar alltid gott om Svalöv när jag är ute på olika saker.

Läs mer om alla ambassadörerna på kommunens sida om ambassadörerna 2013länk till annan webbplats.

Publicerad: 2013-09-25

Sidansvarig: Daniel Henriksson

Svalövs kommun | 268 80 Svalöv | Besöksadress: Herrevadsgatan 10
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Telefon: 0418-47 50 00 | Fax: 0418-47 50 26 | E-post: info@svalov.se

© 2016 Svalövs kommun