Svalövs kommun

Snart kickar sommaren igång för de unga entreprenörerna

Sugen på att bli din egen chef i sommar? Emma Öjeling tog chansen att bli Sommarlovsentreprenör förra sommaren och har inte ångrat något.

Foto på Emma Öjeling som förra året var en av femton som deltog i projektet Sommarlovsentreprenör.

Den 15 juni är det start på kick-off-veckan som inleder de blivande Sommarlovsentreprenörernas väg mot eget företagande. Fortfarande finns det några platser kvar, så passa gärna på att anmäla dig redan idag. Senast den 10 juni går det bra att höra av sig för dig som är 17-20 år och skriven i Svalövs kommun.

En av dem som deltog i fjol var Emma Öjeling från Tågarp. Hennes affärsidé handlade om att erbjuda fotografering, från porträttfoto till reklam- och produktfotografering. Emma tvekade aldrig att nappa på erbjudandet, som hon förstod skulle vara en bra bas att stå på för att lära sig om företagande.

- Jag utbildar mig idag för att bli fotograf och att vara Sommarlovsentreprenör gav mig en möjlighet att utvecklas och kommunicera med kunder, säger hon.

Så hur gick det?

- Jag fick ett antal uppdrag och många hörde av sig och var intresserade. Det var en större utmaning än vad jag hade väntat mig, men det var utvecklande!

Berätta lite mer om din sommar!

- Första veckan var väldigt rolig, vi jobbade mycket med marknadsföring och hade föreläsningar där vi fick lära oss mycket om att gå utanför vår bekvämlighetszon. Många bra övningar. Vi fick bra stöttning hela sommaren, men också pushning mot att bli bättre och nå resultat.

Publicerad: 2015-06-02

Sidansvarig: Daniel Henriksson

Svalövs kommun | 268 80 Svalöv | Besöksadress: Herrevadsgatan 10
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Telefon: 0418-47 50 00 | Fax: 0418-47 50 26 | E-post: info@svalov.se

© 2016 Svalövs kommun