Svalövs kommun

Ny chef för näringsliv och turism

Katarina Borgstrand är Svalövs kommuns nya chef för näringsliv och turism.

Katarina Borgstrand är Svalövs kommuns nya chef för Näringsliv- och turism.

Katarina börjar tjänsten den 9 augusti och kommer att gå parallellt med nuvarande näringsliv- och turismchefen, Leif Wennerberg, som går i pension den 27 augusti.

Katarina Borgstrand kommer närmast från en tjänst som verksamhetsledare för Leader MittSkåne, där hon varit i sex år. Hon är 36 år och bor med sin familj på en gård utanför Höör.

Beskriv dig själv med tre ord?
- Framåt, utvecklingsfokuserad och professionell.

Vad är din vision för Svalöv och ditt arbete här?
- Att kunna vara med och tillsammans med övriga delar i kommunen och företagen fortsätta arbetet med att utveckla Svalöv. Givetvis önskar jag fler arbetstillfällen och fler företag. Men för att näringslivet ska blomstra är det viktigt att allt fungerar bra. Då tänker jag på att det ska vara bra att bo i Svalöv, med en bra förskola, skola och omsorg, men också bra myndighetskontakter gällande bygglov och andra tillstånd.

Vad är det roligaste du vet?
- Det roligaste jag vet på jobbet är när något som krävt mycket jobb och mycket energi faller på plats. På fritiden är det att umgås med familjen, gärna utomhus i trädgården eller i skogen. Att rida och pyssla i trädgården är favoritsysselsättningar.

Vad är det värsta du vet?
- När människor på arbetet inte respekterar varandra och varandras kompetens, arbete och tid. Att vänta på någon som konstant kommer en halvtimme försent till ett möte till exempel. Men hemma är det värsta som finns dagarna innan vi ska högtryckstvätta stallet varje sommar! Det är alltid lika jobbigt och tråkigt innan vi gör det, men alltid lika skönt när det väl är gjort.

Publicerad: 2015-09-07

Sidansvarig: Daniel Henriksson

Svalövs kommun | 268 80 Svalöv | Besöksadress: Herrevadsgatan 10
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Telefon: 0418-47 50 00 | Fax: 0418-47 50 26 | E-post: info@svalov.se

© 2016 Svalövs kommun