För att effektivisera vår hantering av leverantörsfakturor vill vi gärna ta emot elektroniska fakturor från våra leverantörer. Vårt mål är att helt avveckla pappersfakturor och istället bara hantera fakturor på elektronisk väg.
Under våren 2016 startar vi med e-fakturor och vi ber därför företagen som levererar till kommunen att hjälpa oss att nå målet att övergå till elektroniska fakturor senast den 1 juli 2016.
En övergång till e-fakturor kan ge positiva effekter då e-lösning är kostnadseffektiv och samtidigt också ger positiva miljöeffekter. E-fakturor innebär också en mycket effektivare och säkrare process för både leverantören och för oss som kund.
Gällande e-fakturor har kommunen ett samarbete med företaget InExchange. Har du som leverantör ingen e-fakturalösning i dagsläget, kontakta då gärna InExchange (tel: 0500-44 63 60).
Har du frågor direkt till Svalövs kommun om elektroniska fakturor kan du ringa 0709-47 54 75, eller läsa mer här.
Publicerad: 2016-04-18
Sidansvarig: Daniel Henriksson