Svalövs kommun

Ny tillförordnad VD för SvalövsBostäder

Sedan den 3 juni är Per-Olof Järvegren tillförordnad VD för SvalövsBostäder. Han tillträder tjänsten efter Jan Tingecz, som varit tillförordnad VD sedan oktober, 2019.

Foto på Per-Olof Järvegren, ny tillförordnad VD för SvalövsBostäder.

Per-Olof kommer senast från tjänsten som VD för Simrishamns Bostäder och Simrishamns Näringslivsutveckling AB. Per-Olof är 68 år och bor med sin fru i Stångby utanför Lund.

Tidigare har Per-Olof även varit servicedirektör i Lund och vice VD för Lunds Kommuns Fastighets AB. Han har, som han själv beskriver det: ”jobbat med fastigheter och boende i hela yrkeslivet”.

Hur känns det att tillträda tjänsten?
- Det känns riktigt skoj att vara på plats i Svalöv och att lära känna ett nytt bostadsföretag och en ny kommun. Jag tycker det är intressant och givande att jobba med människors boende.

Hur skulle du beskriva ditt ledarskap?
- Jag gillar när det händer saker. Jag vill ha engagerade medarbetare som kan ge och ta med en god ton. Respekt, engagemang och glädje är viktiga värdeord för mitt ledarskap.

Vad blir din utmaning inledningsvis?
- Nu måste jag snabbt sätta mig in i vad som är på gång och vad jag kan bidra med.

Vad gillar du att göra på fritiden?
- Vi har ett fritidshus i Brösarps norra backar, vara aktiv och handboll, företrädesvis Lugi Handboll.

Publicerad:

Sidansvarig: Daniel Henriksson

Svalövs kommun | 268 80 Svalöv | Besöksadress: Herrevadsgatan 10
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Telefon: 0418-47 50 00 | Fax: 0418-47 50 26 | E-post: info@svalov.se

© 2016 Svalövs kommun